مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از امضای قرارداد اینترنت اشیا در آینده نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی اینترنت اشیا در فرودگاه‌های کشور به زودی

رضا نخجوانی در مراسم امضا و تبادل تفاهمنامه بین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و سند جامع هوشمند فرودگاه‌ها، اظهار کرد: اقدامات انجام شده در این بخش حرکت در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای دستورات اسناد بالادستی نظام  برنامه هفتم توسعه است.

وی افزود: مطالعات صورت گرفته شده در نهایت منتهی به تنظیم دو سند اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی تصریح کرد: سودآوری فرودگاه‌ها برای سرمایه‌گذاران در اولویت است و بخش خصوصی می‌تواند برنامه‌های اقتصادی خود را با میزان سرمایه و سود حاصل آن تطبیق دهد.

وی در ادامه گفت: در فرودگاه‌های نسل ۳ و ۴ مردم از راه دور به خدمات از جمله خرید بلیت، شماره صندلی، پارکینگ و... دسترسی دارند. لازمه این خدمات اینترنت اشیا است که به زود قرارداد آن امضا می‌شود. همچنین زیرساخت مالی نیز با همکاری یک شرکت مشخص شده است.

نخجوانی ادامه داد: رابطه موجر و مستاجر کنونی در فرودگاه‌ها به رابطه مشارکتی تبدیل خواهد شد.

وی در پایان گفت: اسنادی که امروز امضا می‌شود، تفاهمنامه است که در مرحله بعدی پس از تکمیل مذاکرات تجاری به قرارداد تجاری و اجرایی تبدیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.